Ik bevries!! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Gerdien Minnee - WaarBenJij.nu Ik bevries!! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Gerdien Minnee - WaarBenJij.nu

Ik bevries!!

Door: gerdien

Blijf op de hoogte en volg Gerdien

21 Februari 2009 | Oostenrijk, Gerlos


Whooo wat is het koud hier in het mooie Gerlos! Als ik ’s ochtends de gondel in stap staat de thermometer op -18 graden! Enig idee what happends als je op het hoogste punt van het gebied staat…? Je oren vriezen er dan af, tenen voel je niet meer en heb je spijt dat je niet genoeg laagjes kleding hebt aangetrokken hahaha. Verder schijnt het zonnetje er gelukkig wel bij. Een paar dagen geleden is er in één dag weer een meter sneeuw gevallen. Heerlijk dat kraak geluid onder je ski’s.
Eigenlijk heb ik een top ervaring meegemaakt die ik even met jullie wil delen…..
Off-piste skiën (dus niet op de piste maar daar buiten) is altijd een uitdaging. Tot je dijbenen in de sneeuw staan en dan nog proberen te skiën. Dit is een speciale techniek die ik de afgelopen tijd geoefend heb. Na het eigen kunnen verbeteren op vrijdagochtend (waar ik weer eens met een brak hoofd aan mee deed…), zei ‘mijn’ leraar: jij bent goed genoeg om met mij mee off-piste te gaan skiën in het Neukethal (ok, niet lachen om de naam hihi). Ik wist niet wat ik meemaakte, nooit gedacht dat ik dat ook nog eens zou kunnen doen. Dus gewapend met een lawinepieper (als ik onder een lawine terecht kom kunnen ze je vinden) op me buik gingen we het Neukethal in. Ik deinsde lekker op de sneeuw en heb helaas ook een paar keer me ski’s uit moeten graven ……. Een stutz is zo gemacht haha! Dwars door de natuur, langs beekjes (wel ff oppassen dat je er niet in valt), over windlippen (soort golf van sneeuw doordat de wind de sneeuw eronder vandaan heeft geblazen) heen geskied, bukkend voor takken heb ik een super adrenaline stoot gekregen. Bij elk stukje wat ff moeilijk was kwam ik met een super smile de berg af (terwijl er boven mij 2 stonden te janken). Ik kreeg er echt een enorme kick van. Natuurlijk is het best spannend, maar de kick is veeeeeel groter. Dus denk je niet echt aan de gevaren (zoals dat een mobiele telefoon daar geen bereik heeft, er een sneeuwverschuiving kan komen, of je in de beek kunt vallen). Maar de über leraar is bevoegd om off-piste te skiën, dus als je met hem skiet ben je verzekerd (dat is dan weer een geruststelling). Onder in het dal aangekomen kwamen we bij een te schattig blokhutje. Hier stopte we even en waren de high-fives bij iedereen niet te tellen. We waren allemaal hysterisch dat we het gedaan hadden! Waarom een blokhut in de middle of nowhere zou je zeggen?! Er loopt namelijk een wandelroute langs. Via de wandelroute, dwars door uitgespleten rotsen terug naar de lift ‘geschaatst’. Wat een ervaring en het was zeker niet de laatste keer!! Achteraf complimenten gekregen dat ik het goed had gedaan, dat voelde wel goed hihih.
Verder is de krokus chaos wel een beetje los gebarsten hoewel ik het nog wel mee vind vallen. Het schijnt volgende week drukker te worden. Gelukkig heb je als je een rood pakkie aan hebt veel voordelen, zoals ff via de skischool ingang de gondel in voor de rij, skibussen stoppen vaak om alleen jou mee te nemen en in het restaurant mag je ook voor de rij!
Het sneeuwt nu al 2 dagen non-stop, niet echt ene krokus weertje dus….. Maaarrrr ik heb echt een onwijs bruin hoofd al zeg ik het zelf. Dat merk je vooral als ik op de foto ga met mensen die deze week pas aan zijn gekomen hahaa!
Even een nieuwsflits….. ik kom niet zoals gepland op 1 maart thuis. Ik wil nog zoveel doen hier dus blijf ik ietsjes langer. Ik zal waarschijnlijk half maart thuis komen. Die twee weekjes dat ik jullie langer moet missen lukt me ook nog wel (denk ik).
Dikke kus Gerdien

  • 21 Februari 2009 - 21:08

    Jans:

    Hey juffie!!!

    Coole foto's! Wat gaaf zeg, dat off-piste! Knap gedaan!!!
    Nog steeds aan 't schoonmaken? Goed soppen he?!

    Misschien zijn we wel even bruin, hihi, alleen ik van de Egyptische en jij van de Oostenrijkse zon;)

    En... ik word weer tante Poppejans! Kunnen we samen achter de kinderwagen over 'n tijdje!!!

    Have a lot of fun in the snow and sun!

    Liefs xxx Jans

  • 22 Februari 2009 - 15:28

    Angelique:

    Hee dienie!

    Wat een avontuur heb je meegemaakt zeg!!! Dat zal zeker een kick hebben gegeven!

    Wij hebben de carnaval ook weer overleeft hoor. Dat is ook al een kick op zich! :-)

    Nou veel plezier en geniet van je laatste weekjes!

    XXXies

  • 23 Februari 2009 - 11:28

    Francis:

    Hey dien!
    Wat een avonturen heb je weer beleefd. Echt gaaf allemaal.
    Nog een paar weekjes genieten en dan gaat het gewone leven in kattuk weer beginnen. Denk daar nog maar niet aan en geniet nog van de leuke tijd daar.

    Kussie Fran

  • 23 Februari 2009 - 17:57

    Pap En Mam:

    Hoi Dientje, leuk verhaal.
    Geniet ervan. Thuis moet je er vast tegeaan.

  • 28 Februari 2009 - 12:47

    Theo:

    Heyhey Gerdientje!

    Hoe ist met je? Jah ik zat ff op internet en ik denk ik zal Gerdientje eens een berichtje sturen! Neukental was wel echt een mega ervaring hé! Echt gaaf!

    Nou,, we zien ons morgen weer want dan begint de nieuwe week ;) Gr Theo

  • 04 Maart 2009 - 09:52

    Edith:

    Tot morgen ;)! Ik ga vanavond half 10 rijden en kom morgen heeel vroeg aan.. Zie je op de piste/op de dansvloer. X

  • 09 Maart 2009 - 11:09

    Papa:

    Hier een berichtje van papa die in huis zit met een arm die meerdere malen uit de kom is geraakt door een vrije val vanaf een gladde zwart piste. Overmorgen weer naar het diac om te horen of er geopereerd moet worden. Ik kan op dit moment nog niets met die arm doen. Wel in italie schitterend weer gehad met heel veel zon en dagtemperaturen van ongeveer 0 graden. Maak er nog wat van deze laatste dagen en zorg dat je heel thuiskomt. Veel liefs
    Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdien

Ik word skilerares in Oostenrijk!! Even een cursus volgen en dan mag ik les gaan geven in Gerlos. Ik denk er al jaren over, nu gaat het eindelijk gebeuren!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 16093

Voorgaande reizen:

05 December 2007 - 13 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: