Top dagen achter de rug! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Gerdien Minnee - WaarBenJij.nu Top dagen achter de rug! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Gerdien Minnee - WaarBenJij.nu

Top dagen achter de rug!

Door: gerdien

Blijf op de hoogte en volg Gerdien

06 Februari 2009 | Oostenrijk, Gerlos


Genoeg reden om te zeggen dat ik echt een paar top dagen achter de rug heb, dus ik steek maar weer eens ouderwets van wal (ik hoop dat ik nu eens een verhaaltje in één keer kan afmaken, ik doe er altijd 3 dagen over haha).
Het weer is al een tijdje echt super, strak blauwe hemel , lekker zonnetje dus dat is flink genieten op een terrasje terwijl je voor de zoveelste keer patat zit te eten… Vorige week had ik weer een groep volwassen, het was een hele gezellige groep en meer dan de helft had nog extra dagen bijgeboekt (dan scoor je punten bij de baas dat begrijp je wel haha). Dus het resultaat van die week was dat er weer 2 mensen over hun ski angst heen zijn en 40 euro fooi in het zakkie!
Deze week had ik een groep privé les. Ze betalen dan echt teveel geld alleen om te zorgen dat ze bij elkaar kunnen blijven. Er mogen dan echt geen andere mensen in dat groepje. Het waren 9 gasten en 3 dames en ze kwamen allemaal uit….Staphorst! Op mijn werkbriefje stond als boeknaam: Klaas en als opmerking stond er bij: graag een lerares…. Als dat op je briefje staat weet je vaak al genoeg, ik verwacht dus een groep jonge gasten die allemaal lekker boers zijn en hetzelfde shirtje of petje op hebben. En was passiert….. het klopte helmaal. Alle 12 hadden ze een geel mutsje op met de naam van kroeg en Staphorst erop. Die gasten waren ook echt onzettende boeren, lachen, gieren en vooral brullen. Nou ga dat maar eens les geven! Een beetje overwicht moet je dan wel hebben, dus dat heb ik ze even goed laten merken.Wat heb ik gelachen! Kattuk of Staphorst en wel een beetje hetzelfde van aard natuurlijk, maar hun voornamen…. De namen van de dames waren Klaasje, Grietje en Yetti. De gasten waren iets in de trend van Klaas en Jan. Ze waren allemaal mijn leeftijd dus ze leerden lekker snel skiën, dus ik had een lekker tempo deze week. En 60 euro’tjes fooi in t zakkie en heeeel veel shotjes en wijntjes in de kroeg. Ach je moet die mensen ook de apres ski leren natuurlijk ;-)
Deze week waren Angelique, Jaap, Chris en Arie hier!!!! Ik had een appartementje voor hun geregeld en toen ik aan kwam lopen is het eerste wat Ans van het balkon gilt…. WAT BEN JE BRUIN!!!! Nah dat klonk mij niet verkeerd in de oren hahaha. We hebben samen gegeten, veel sappie’s gedronken en erg veel gelachen. Gelukkig op de laatste dag konden we ook nog een beetje samen skiën/boarden. We hebben een keer goed geapres skied en erg goed genoten van mijn skileraren prijzen in de kroeg. Ans en ik zijn nog een keer in de avond uit geweest. Helaas ging het rodelen (sleeën van de berg af) wat ik had geregeld bij een reisorganisatie niet door, vanwege te weinig animo. Maar volgend jaar gaan we dat zeker doen! Want……. ze vonden het alle 4 namelijk zo leuk dat ze volgend jaar zeker te weten weer willen gaan! Ans had nog nooit echt besneeuwde bergen gezien en eigenlijk zie ik dat helemaal niet meer omdat je hier al zo lang zit, maar het is natuurlijk echt beeldschoon hier! Een stromend beekje heb ik hier voor mijn deur en als ik ga slapen hoor ik dat geluid zachtjes op de achtergrond. Jammer dat ik hier altijd binnen 2 minuten in slaap val hahah.
Vandaag nog wel iets mee gemaakt. Gister was het uitgaan is uitgelopen en ik was 04.30 uur thuis. Om 08.30 uur ging het wekkertje weer om mee te doen met ‘eigen kunnen verbeteren’. Dat ging natuurlijk voor geen meter als je maar 4 uur hebt geslapen en je nog wankel op je benen staat. Echt vet op me bek gegaan dus, ski’s en stokken vlogen dwars door de lucht! Onder de middag werd de gondel gesloten vanwege de wind en alle andere liften ook. Wij wilden lekker gaan chillen op de kamer, maar helaas…. Na een heel gedoe moesten we dus met de 5 leraren die nog boven waren kinderen naar beneden gaan dragen (boven is een soort crèche voor 2, 3 jarige kindjes). Dus met een kind in de armen een hele dalafdaling doen…. Ik dacht dat ik niet goed werd! Het eerste stukje gaat nog wel. Je moet een pizza punt skiën en echt heel langzaam gaan (je kan natuurlijk niet vallen). We stopte vaak omdat je armen het gewoon niet meer trekken en gezien mijn conditie die ochtend had ik het dubbel zo zwaar geloof ik haha. Eenmaal beneden aangekomen trilde m’n hele armen en handen van het sjouwen van zo’n kiddo, het zweet liep van me rug af terwijl dat kindje lag te slapen in mijn armen… Konden we nog een keer omhoog! Via een busje werden we een gebied verderop gebracht en konden we terug skiën naar de dalafdaling om te kijken of er nog toeristen waren die hulp nodig hebben. Tja op je vrije dag, moet je dus als nog een maatschappelijke taak vervullen…. Jullie begrijpen, ik ben nu lichtelijk naar de filistijnen hahah.
Mijn tijd hier gaat nu wel erg snel. Ik heb alleen echt nog wel een paar dingen die ik gedaan moet hebben voordat ik naar huis ga zoals: paraglyden (met een parachute de berg af, voor een prikkie mag ik mee), zelf een sneeuwscooter besturen, een quad huren en lekker scheuren door de sneeuw, rodelen, telemarken (skies waarbij je hak los komt), een mooie wandelroute lopen en eigenlijk nog veel meer hahah. Dus ik ga het nog druk krijgen met leuke dingen hihih.
Nu ga ik lekker zachte witte bolletjes eten die ik van me friends heb gekregen!! Hmmmmm lekker brood met hagelslag!
Xxxxx Gerdien (of ook wel door de Staphorsters Gedien genoemd en dat is een gordijn in hun dialect haha)

  • 06 Februari 2009 - 18:57

    Francis:

    Ha dien.
    super om te lezen dat je het zo naar je zin heb. De tijd begint echt te dringen nu. Over een maandje ben je alweer thuis.
    Leuk dat ans en die gasten het leuk vonden, kunnen we volgend jaar gezellig met z'n allen op skivakantie. ik zorg dan wel dat ik niet ziek wordt haha.
    Nog onwijs veel plezier de komende maand. geniet er nog even van.
    Kussie

  • 06 Februari 2009 - 19:39

    Martijn:

    Ik ben na de 2e alinea gestopt met lezen. Het werd me te veel ;-) Hier is het vooral bewolkt. Afgelopen week ook flink wat sneeuw, maar er zijn in Londen nou eenmaal niet echt hoge bergen (en al helemaal geen apres ski). Telemarken moet je zeker doen, is echt cool.

    Ik kan waarschijnlijk pas eind maart/begin april (maar dan misschien wel 2 weken). In maart ben ik hier...kijken of er nog mensen op bezoek komen ;-)

  • 06 Februari 2009 - 21:35

    Aai Du Car:

    dienie!!

    eindelijk weer een dag gewerkt en lekker bijgekomen van een toffe skivakantie. Ik heb het verschrikkelijk naar men zin gehad en vond het erg leuk jou zo in actie te zien. Met boarden had ik het soms zwaar, maar voor een leek die niet zo atletisch is vond ik het na 3,5 dag toch best aardig gaan. En ja dien volgend jaar neem ik wel les, dus zorg jij maar voor een cursus snowboarden. kom ik les nemen bij jou volgend jaar. heb je trouwens je boodschappen doos gevonden. ik hoop dat je er wat aan hebt.

    het was erg leuk en zou zo weer terug komen...

    hou je taai, enne onthou alles wat gebeurd boven de 1000m in gerlos, blijft daar!

    Groetjes aai de car en ook van boppejans!

  • 07 Februari 2009 - 10:00

    Tessa:

    He Gerdientje!
    Leuk verhaal heb je weer!
    Klinkt echt super! De tijd gaat ook zo hard wanneer je het naar je zin hebt.
    Nog maar 4 weken ongeveer zeker? Waarvan 2 hele drukke i.v.m. krokus vakantie.
    Ik ga over 4 naar Val Thorens, heel veel zin in en als ik jou verhalen lees krijg ik er nog meer zin in :)
    Poeh wel zwaar zeg die kindertjes naar beneden skien, maar je hebt wel een goede daad verricht :)
    Nou ik wens je nog heel veel plezier daar en kijk alweer uit naar je volgende verhaal!
    Xxx Tessa

  • 07 Februari 2009 - 10:29

    Ed En Chris:

    hey dientje

    ik volg je verhalen altijd alleen ben heel slecht in je terug te mailen. Zo te lezen een hoop leuke dingen gedaan. en leuk dat de 4 party animals even langs zijn geweest, da's natuurlijk altijd errug leuk even bekenden om je heen.

    heel veel plezier nog, en als je wieder zuruck bint dan gehen wir met die meiden zum kroeg und dan zaupfen!!!!!!!

    gr christiane

  • 07 Februari 2009 - 14:07

    Suus:

    Hey Dien
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Gezellig dat je friends er waren nou nog heel veel plezier en geniet van alle leuke dingen die nog gaan komen

    Kus suus

  • 07 Februari 2009 - 16:31

    Jans:

    Hey!

    Nou, de ski-was hangt te drogen aan de lijn hoor;) Gelukkig nemen mannen niet veel mee op vakantie!

    Heb gehoord dat 't erg leuk was! Stiekumpjes was ik wel 'n beetje jaloers hoor!!!
    Volgend jaar wil ik ook. En ff gezellig van tevoren oefenen in SnowWorld!

    Die Staphorsters, daar heb je veel lol mee gehad zeker! Lachen, gieren, brullen.

    Je bent alweer 'n tijd weg zeg, wat gaat de tijd toch snel!!!

    Have more fun en geniet!
    xxx Jans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdien

Ik word skilerares in Oostenrijk!! Even een cursus volgen en dan mag ik les gaan geven in Gerlos. Ik denk er al jaren over, nu gaat het eindelijk gebeuren!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 16086

Voorgaande reizen:

05 December 2007 - 13 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: